5 potravin pro zdravější dásně

Rutinní čištění kartáčkem, používání zubní niti a vyplachování udržuje Vaše ústa v dobrém zdravotním stavu. Ale i přesto, že jste tyto mocné zbraně zařadili do svého arzenálu pro boj proti bakteriím, bude se Vám hodit posila. Vedle sladkostí s vysokým obsahem cukru a nešetrně působících kyselých potravin z Vašeho jídelníčku existují jídla, která Vašim dásním prospívají.

Lepší způsob jak okořenit jídlo

Kořen zázvoru je považován za léčivou bylinu. Svými protizánětlivými vlastnostmi posiluje zázvor zdravou tkáň ve Vašich ústech.

Všelék jablko

Snězení jablka může chvíli trvat. A to je pro Vaše ústa dobré. Při žvýkání dochází k čištění, které uvolní plak, ulpívající na dásních a zubech. Jezte jablka, ale vždy si po jejich konzumaci propláchněte ústa vodou. I zdravé potraviny, jako jsou jablka, mohou vystavit Vaše zuby působení kyselin.

Pijete mléko?

Mléko a další mléčné výrobky, jako je sýr a jogurt, jsou nejen plné vápníku posilujícího kosti, ale obsahují také kaseinovou bílkovinu, která podle vědců snižuje kyselost v ústech. Kromě toho může pití mléka neutralizovat kyseliny produkované bakteriemi zubního plaku. Poznámka: Pití mléka s cereáliemi nebo desertem nemá stejně pozitivní účinek jako přímá konzumace po jídle. Vůbec nepijete mléko? Snězte si místo toho kousek sýru.

Nacpěte se listovou zeleninou

Není žádným tajemstvím, že salátová zelenina je celkově velmi zdravá. Úspěšná je však také při udržování zdravé ústní dutiny, protože obsahuje mnoho vlákniny, což nás nutí ji řádně rozžvýkat. Při žvýkání je produkováno zvýšené množství slin, které neutralizují bakterie v ústech. Tuto výhodu nabízejí především vláknité potraviny, jako je syrový špenát, celer a dokonce i vařené fazole.

Zničte bakterie, vrstvu po vrstvě

Syrová cibule je potravina působící jako mocná zbraň v boji proti bakteriím. Obsahuje antimikrobiální složku, která ničí bakterie a podle jedné studie zcela odstraňuje čtyři bakteriální kmeny, které vedou k onemocnění dásní a ke vzniku zubního kazu. Nakrájejte ji na drobno a posypte jí salát, sendvič či hamburger nebo ji přidejte do polévky a dušených pokrmů.