Skip to main content

5 potravin pro silnější a odolnější zuby

Zubní sklovina je nejtužší tkáň v celém lidském těle. Udržujte tuto pevnou skořepinu, která pokrývá zub, aby byla co nejsilnější – zařaďte do svého jídelníčku potraviny, které posilují zuby.

Č. 1 Sýr

Mléčné potraviny, včetně sýru, jsou bohaté na vápník, který posiluje zuby a kosti. Mlékárenské výrobky, jako sýr nebo mléko, také obsahují kaseinovou bílkovinu, která stabilizuje a opravuje sklovinu. Ne všechny sýry však mají vysoký obsah vápníku, a proto sledujte etikety, abyste věděli, jaký procentní podíl doporučené denní dávky Vám každé jídlo poskytne.

Č. 2 Listová zelenina

Špenát a další listová zelenina je plná vlákniny, které je skvělá pro Vaše zuby, protože vyžaduje mnoho žvýkání za účelem jejího rozmělnění, podporuje tvorbu slin, čistí a oplachuje zuby a zároveň neutralizuje kyseliny. Listová zelenina ve Vás nevzbuzuje nadšení? Mísa fazolí s vysokým obsahem vlákniny nabízí stejné výhody.

Č. 3 Losos

Tato tučná ryba má vysoký obsah omega 3 mastných kyselin a je rovněž bohatým zdrojem vitaminu D, který pomáhá tělu vstřebávat vápník, takže tento minerál může dělat svou práci – chránit a posilovat zuby.

Č. 4 Zelený čaj

Tento ozdravný elixír přináší mnoho výzkumem podložených benefitů díky mocným antioxidantům, které bojují proti bakteriím a chorobám a dokáží chránit zuby tím, že nedovolí, aby se na nich usazoval plak. Čaje také obvykle obsahují fluorid, který brání vzniku zubního kazu a posiluje sklovinu.

Č. 5: Kousky mrkve

Syrová mrkev a další syrová zelenina a ovoce vyžadující mnoho žvýkání, jako například jablka, hrušky a okurky, může posílit Vaše zuby. Žvýkání také narušuje zubní plak plný bakterií a čistí zuby a dásně.